maandag 29 augustus 2011

Stagiair Continuous Improvement (HBO) - DB Schenker, Breda

De Opdracht
Onze organisatie streeft naar verdere perfectionering van haar dienstverle-ning. Voortdurende procesverbetering en de daarmee samenhangende kwali-teitsborging staan hoog in het vaandel. Betrokkenheid, klantgerichtheid en flexibiliteit zijn karakteristieken binnen onze organisatie.

Ook binnen de aangeboden stage-opdracht staat verbetering van de dienst-verlening centraal. Het betreft een tijdsstudie met behulp van stappenplan volgens DMAIC van 6 Sigma methodology.

Define: (2 weken)
Opstellen probleem / doelstelling / in scope / out of scope
Opstellen Processen van betreffende afdelingen (Value added chain, Process function Map, Plan for every activity)
Opstellen meetplan overige items
Authenticatie met betrokkenen

Measure: (5 weken)
Bepalen taaktijden per activiteit
Bepalen toeslagen per functie

Analyse: (2 weken)
Analyseren van de resultaten
Opleveren van de Current state Normtijden
Opleveren van bedrijfskundige analyse van de toeslag meting
Faciliteren van een team om de verspillingen om te zetten naar basisoorzaken
Actieplan opstellen om basisoorzaken van verspillingen op te lossen

Improve: (4 weken)
Verbeteringen (laag hangend fruit) implementeren

Control: (2 weken)
Bepalen toeslagen per functie (na verbeteringen)

online geld verdienen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten