maandag 7 november 2011

Afstudeerstage / Onderzoeksstage (HBO/Universitair) - Foodinc., Eindhoven

Het (door)ontwikkelen van een nieuw onderzoeksproduct binnen de Foodservicemarkt.
Het gaat om een continu onderzoek binnen verschillende segmenten met de naam FoodServicePeil (ook wel FSP).

Omschrijving
Het onderzoek richt zich op de Foodservicemarkt, waarbij elk specifiek segment (instellingen, catering, horeca, etc.) wordt onderzocht op algemene kenmerken en indicatoren. Daarnaast passeren een aantal branchespecifieke, zoals assortiments- en productvragen de revue.
Elke 2 maanden krijgen de respondenten binnen de verschillende segmenten een korte vragenlijst, in totaal 6 per jaar.

Na analyse wordt de verkregen marktinformatie in rapportvorm online beschikbaar gesteld voor onze klanten. Zij kunnen via onze website inloggen en de informatie uit de segmenten waarop zij geabonneerd zijn direct inzien/opvragen.

Doelstelling
Uiteindelijk komen tot een duidelijke structuur waarbinnen het FoodServicePeil binnen de verschillende segmenten plaats kan vinden, methodieken eenduidig zijn en dus vergelijkbaar blijft met toekomstige resultaten. Tevens (mede) zorg dragen voor een goed verkoopbaar en commercieel eindproduct, zowel qua inhoud als vormgeving.

Eindresultaat
Binnen elk segment is een uitgave FoodServicePeil gerealiseerd, waarbij er een eindproduct (2 maandelijkse pdf update) klaarligt. Dit eindproduct dient presenteerbaar en verkoopbaar te zijn binnen de doelgroep (voedingsmiddelen industrie).

trouwreportage

1 opmerking:

  1. life science recruitment
    Thanks for your great information, the contents are quiet interesting.I will be waiting for your next post.

    BeantwoordenVerwijderen