vrijdag 28 oktober 2011

Klantenservice medewerker (Fulltime/Parttime) (MBO/HBO) - Coolblue, Rotterdam

Maandagochtend 8.46 uur. De meeste collega�s zijn al binnen. Een aantal zit zelfs al te bellen met klanten, dat moet ook wel, want we helpen met elkaar zo een 1.000 klanten per dag. Eerst koffie en bijpraten met een collega over de laatste nieuwtjes van de nieuwe Android update.
De eerste call komt binnen, een vriendelijke dame, die haar koffiezetapparaat niet aan de praat krijgt. Al snel kom je erachter dat het toestel defect is. Geduldig leg je haar de procedure uit. �Bedankt voor je goede zorgen en service�, hoor je wanneer je ophangt.
Voordat je de volgende call aanneemt, zie je toevallig nog een mailtje van je collega voorbijkomen. Het is een doorgestuurd bericht van een klant, die je nog persoonlijk wil bedanken voor het advies dat je hem vorige week hebt gegeven. Oh ja, dat, was die meneer die twijfelde tussen Mac os en Windows. Dankzij je heldere uitleg en analyse, hebben jullie samen de beste keuze kunnen maken. Mooi, deze printen we uit en hangen we op.
�Dit is nou het Coolblue gevoel�, denk je bij je zelf. Al twee complimentjes op zak, de dag begint goed�

Coolblue wil klanten verwonderen. Als klantenservicemedewerker ben je dus meer dan alleen een vraagbaak. Je bent het gezicht van Coolblue. Meer dan de helft van al onze klantcontacten gaat namelijk via onze afdeling. Slogans als �gewoon, doen�, �vrienden� en �elke dag een beetje beter� breng jij in de praktijk. Of het gaat om een adviesvraag of een email met een klacht, je bent altijd op zoek naar dat stukje extra. Hoe kun je je klant nog blijer maken? Hoe maak je van een tevreden klant een verwonderde klant? Dat zijn de dingen die je bezig houden, wij noemen dat obsessieve klanttevredenheid.
Omdat je als specialisten altijd moet weten wat er op de markt speelt en welke nieuwe technieken er bestaan, ben je altijd op zoek naar nog meer kennis. Als team ondersteunen wij elkaar op alle diverse expertisegebieden die Coolblue kent (zo zal je dus nooit alleen staan voor een vraag).
Behalve onze interne systemen, zit je dagelijks op Tweakers, Engadget en meer van dergelijke sites. Aan producttrainingen en demonstraties besteed je graag tijd. Zo maak jij Coolblue �elke dag een beetje beter�.

Als Klantenservicemedewerker bij Coolblue werk je in een team van zo een 30 andere Klantenservicemedewerkers, twee Teamleiders en een Manager Klantenservice.
Jullie lossen een hele hoop samen op en werken goed samen. Elk teamlid heeft wel zijn eigen expertise. Natuurlijk heb je ook veel contact met alle andere afdelingen binnen Coolblue.

Geld verdienen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten